Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Christian Alsted er nu tilbage som selvstændig analysekonsulent. Denne gang som en en-mandshær, der prioriterer personlig service og personlig kontakt.

Christian Alsted er igen blevet selvstændig efter at have arbejdet som underdirektør hos Millward Brown siden han solgte sin virksomhed til dem i 2009.

Ambitionen for Christian Alsted i sin nye en-mands virksomhed er at give en personlig service og sikre en høj kundetilfredshed:

“Ved at arbejde på denne måde kommer jeg væk fra fabrikstænkning, masseproduktion og kravet om at skulle brødføde en helt afdeling – og tæt på personlig service og tilpasning af analysedesignet til den enkelte kundes behov. Den personlige faktor er ekstremt væsentlig i kvalitative undersøgelser og på det punkt danner konceptet en optimal ramme”.

Analyseerfaring er der nok at tage af. Før de tre år som underdirektør hos Millward Brown Danmark, der er ekspert i analyse af og rådgivning om branding, var Christian Alsted leder for Alsted Research, som han stiftede i 1989.

Samtidig har Christian Alsted været ansat på CBS som lektor og – senere- adjungeret professor på Institut for Marketing, hvor han i øvrigt stadig underviser og er censor.

Samarbejdet med CBS har også udmøntet sig i udførelsen af del-undersøgelser for CBS, sidst i forbindelse med forskningsprojektet “Rethinking Marketing” som professor Jan Mouritzen og lektor Anne Martensen stod for.

Selvom Christian Alsted er alene i sin nye virksomhed, der bærer navnet Christian Alsted Kvalitativ Markedsindsigt, har han knyttet et netværk af erfarne samarbejdspartnere, som han vil håndplukke til de forskellige opgaver.

Christian Alsted Kvalitativ Markedsindsigt vil tilbyde et bredt spektrum af services inden for det kvalitative område, fra konsulenttimer over undervisning af virksomhedens medarbejdere i testdesign og spørgsmålsformulering til udførelse af kvalitative undersøgelser med rådgivende rapportering med strategiske anbefalinger.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club