Anderledes event: Valuta-app testet under frit fald

Peter Engholm
25@mail.dk

”Man smider en fyr ud fra et bjerg iført et wingsuit og en mobil trading-applikation” – og det er, i mere end én forstand, afsættet i en dansk kampagne, der går ud internationalt.

Saxo Bank er i frit fald – i al fald i en ny kampagne, der ifølge banken selv er verdens første valutahandel ved terminal velocity – altså max-hastigheden ved frit fald.

Kampagnen – og filmen (der kan ses her) – gælder Saxo Banks nye mobil app til valutahandel, der for nylig blev lanceret til bankens kunder i mere end 160 lande.

Og nu testes app’en således af under ekstreme forhold, hvilket placerer kampagnen blandt bankens mest ambitiøse af slagsen til dato.

Hovedingrediensen er den anerkendte svenske BASE-jumper Martin Roséns forsøg på at udføre verdens første valutahandel ved førnævnte terminalhastighed.

“Målet var at kommunikere når som helst, hvor som helst-fordelen ved Saxo Banks nye app på en uforglemmelig måde, som samtidig afspejler valutahandlerens hverdag fuld af store beslutninger og behov for ekstrem god timing”, siger Michael Lee, kreativ direktør i Hello Group.

Kampagnen er lanceret internationalt på tv, print og digitale medier – inkl. en minidokumentar på bl.a. Saxo Banks hjemmeside.

Bureauet bag kampagen er Hello Group, og her siger account manager Nick McCauley:

“Der var mange ubekendte i forbindelse med produktionen – særligt om Martin Rosén ville være i stand til at udføre handlen midt under et BASE jump. En ting, der til gengæld ikke var nogen tvivl om – selv før kampagnen begyndte at køre – var begejstringen internt i banken og her på kontoret. Men sådan er det vel bare, når man smider en fyr ud fra et bjerg i ført et wingsuit og en mobil trading-applikation.”