Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Tabet af Superbest var kostbart for det fynske bureau - på alle fronter.

2009 blev et år med markant nedgang hos det fynske bureau, Andersen & Blæsbjerg. Forklaringen ligger ligefor:

Ved indgangen til 2009 tabte bureauet Superbest til Nørgård Mikkelsen, der alene på den konto forventede at skulle opnormere med en halv snes mennesker.

Hos Andersen & Blæsbjerg faldt det gennemsnitlige medarbejdertal faktisk med netop 10 – fra 35 til 25.

Tidligere i år var der dog vedholdende rygter om, at bureauet havde måtte skære yderligere, men dengang lykkedes det ikke at få kontakt med adm. dir. Kurt Mousten.

Hvis der har været tale om yderligere nedskæringer, vil det dog ligge ganske godt i tråd med regnskabet, der viser et underskud af en ganske pæn størrelse og en forværring af alle nøgletal.

Det er heller ikke nu lykkedes at få en kommentar fra Kurt Mousten.

Nøgletal for Andersen & Blæsbjerg

  • Bruttoavance 14,753 mio. kr. -35,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 590.120 kr. -9,9 pct.
  • Lønandel 81 (72)
  • Resultat af primær drift -1,528 mio. kr. (+0,162 mio. kr. i 2008)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club