Another lander god skalp: 121 Spar-butikker

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bureauet er blevet tildelt fører-rollen blandt Spar-kædens bureaupartnere, og skal stå for den strategiske og kreative udvikling. Valget er bl.a. udtryk for et mere modnet bureau.

Én ting er, hvad man selv ser sig som, noget andet er, hvordan andre opfatter én. I bedste fald kan de to ting forenes, og det er netop, hvad der er ved at ske for Another.

Det blot to år gamle bureau har ikke kun slået sit navn fast, men vælges nu også for dét, man går ud med: Et kreativt leadbureau.

Så på dén måde er dagligvarekæden Spar en markant skalp for bureauet.

Som nyt kreativt leadbureau for de 121 butikker i Spar skal Another være med til give at kæden endnu stærkere positioneret i forbrugerens bevidsthed – både i forhold til kommunikationen af Spar-brandet og i oplevelsen af det produkt, der fremadrettet skal leveres til kunderne i de lokalområder, hvor Spar typisk er repræsenteret.

Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Købmandshuset, siger i en pressemeddelelse om valget:

”Another kom med et oplæg, der ramte vores DNA perfekt, samtidig med at platformen har en stærk spændvidde i forhold til at udfolde den integreret på tværs af aktiviteter – fra tv til digital eksekvering”.

Another er valgt til at varetage en leadbureau-rolle strategisk og kreativt, da der samtidig er en række andre samarbejdspartnere på bl.a. tilbudsaviser. Derfor ligger der også en særskilt opgave i forhold til at sikre maksimal synergi på tværs af bureauer.

Morten Hershøj, adm. direktør i Another, siger:

”Det handler om at skabe en forbedret position i et stærkt konkurrencepræget marked, hvor kampen om hver enkelt kunde er intensiv. Samtidig får vi lov til at sætte os på forsædet som leadbureau – og det er helt klart dér, hvor vi er bedst.”

Han uddyber:

”Vi skal spille en aktiv rolle i, at kunden lykkedes alle steder. Vi har som kreative og strategiske rådgivere ansvaret for helhedsoplevelsen, men det betyder ikke, at vi skal lave alt selv. I forbindelse med Spar skal vi ikke have tilbudsavis-produktion, men vi skal sidde tæt sammen med dét bureau, som vælges til denne opgave,” siger Morten Hershøj.

Samarbejdet mellem Spar og Another er allerede i gang, og det kan forventes, at de første nye tiltag vil kunne ses i starten af det nye år.