Another opruster med ny kontaktdirektør

Peter Engholm
25@mail.dk

Det unge bureau, der netop har afleveret sit første helårs regnskab, skruer op for de internationale ambitioner og henter en Client Service Director, der senest har været hos McCann.

Another vokser sig til. Det hed hybridbureau ved stiftelsen forrige sommer, men i takt med at ambitionerne og kundeporteføljen er vokset, er det blevet til kreativt lead bureau. Og ambitionerne – de går i international retning.

Morten Hershøj og Thorkild Bjerre fik sidste sommer endnu en partner i Casper Willer, tidl. kreativ direktør i Europa for Naked, og nu følger Katrine Riis Andersen som ny Client Service Director.

Hun har senest haft en lignende stilling hos McCann Copenhagen og har arbejdet med kunder som Ikea, Novo Nordisk og Carlsberg.

”8 af ud 10 kunder hos Katrine har været internationale, og da jeg tog referencer på hende, ringede jeg ikke til danske kunder. Det er netop vores internationale profil, som hun kan styrke,” siger Morten Hershøj.

Katrine Riis Andersen stoppede på McCann for at afsøge markedet.

”Jeg havde lyst til at prøve noget nyt og valgte Another for deres internationale tilgang og ambitioner – og fordi det er et stærkt team med et solidt digitalt udgangspunkt. Jeg ser frem til – med bl.a. brand-PR – at udnytte kreative fortællinger på tværs af markeder,” siger Katrine Riis Andersen.

Blandt Anothers kunder er både ‘danske internationale’ – i form af Carlsberg Group – og den europæiske del af The Coca-Cola Company. Om bureauets udadvendte tilgang siger Morten Hershøj:

”Der er flere danske bureauer, der har internationale kunder, og en række andre, der har en stærk kreativ profil – primært i Danmark og Skandinavien. Vi ser en klar position i forhold til at være et kreativt bureau med netop en international profil.”

Og skulle flere få tilsvarende tanke, er byen stor nok:


”Stockholm og Amsterdam er kreative hubs med et internationalt udsyn. Det kunne København lige så godt være,” siger Morten Hershøj.

Another har netop afleveret sit første regnskab for et helt år. Helt bestemt en fornuftig start, og også her – i den ledsagende kommentar – skinner ambitionerne igennem:

”Vi vil bygge bureauet rigtigt fra start – og hele tiden med den klare vision om at skabe et internationalt kreativt leadbureau. Økonomisk har vi to målepunkter: Sorte tal på bundlinjen hvert år, og en fordobling af bruttoavancen hvert år de første tre år. Det holder vi – også i 2015,” siger Morten Hershøj.

Nøgletal for Another

  • Bruttoavance 4,2 mio. kr.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 525.000 kr.
  • Lønandel 73
  • Resultat af primær drift +0,347 mio. kr.