Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

DDB er fortsat bureau - men et andet bureau har fået lov at udføre en taktisk opgave.

I slutningen af sidste uge udsendte Fireball en pressemeddelelse om, at man havde vundet en nordisk kampagne for Anthon Berg. Opgaven var at sætte fokus på hvilke forbrugssituationer marcipanbrødet egner sig til.

Men hvad så med DDB, der længe har været bureau for Anthon Berg og bl.a. arbejdet med den meget omfattende satsning på design og produktudvikling med henblik på at gøre Anthon Berg til et internationalt luksusbrand?

Her er der ingen ændringer, lyder meldingen.

“Fireball har løst en afgrænset taktisk opgave. Det har de gjort godt, og det er vi glade for. Men det ændrer ikke på, at DDB er vores bureau på Anthon Berg, og dem, der står for brandingen,” siger marketingchef Martin Andersen og tilføjer, at DDB også bød ind på den taktisk kampagne.

“Kampagnen “film skal nydes med marcipanbrød” lægger vægt på den kvalitetstid, man giver sig selv lov til at nyde. Når man sætter sig for at se en film, afskærer man i teorien omverdenen og giver sig lov til at nyde en god stund – og hertil passer et marcipanbrød fra Anthon Berg jo fortræffeligt,” siger Anthony Aconis, adm. dir. Fireball.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club