Mens Startour skifter fra den ene kändis til den anden – fra Mads Mikkelsen til Rod Stewart – så går et andet rejseselskab, Apollo, helt andre veje.
Det sker med et samarbejde med Wullfmorgenthaler, altså den kreative duo Mikael Wulff og Anders Morgenthaler, der har stor succes med deres absurde tegneunivers.
Wullfmorgenthaler udarbejder fremover satiriske striber eksklusivt for Apollo – striber, som alle har relevante og humoristiske indspil til det at rejse.
”Det usædvanlige samarbejde henvender sig til alle i målgruppen “god sans for humor”. De to herrer er navnet inden for medie-cartoons og passer i Apollos generelle univers, som er kendetegnet ved, at man skal have det sjovt, både når man planlægger en ferie og er afsted. Apollo-universet er også kendetegnet ved, at vi ofte tager den mere uhøjtidelige hat på i vores markedsføring”, siger Ulrik Nissen, marketingchef for Apollo.
Udover douens striber om holdningen til solcreme på badeferie, rejse-stimulerende dårligt vejr og andre rejserelaterede emner, består samarbejdet også i, at Apollo nu sponsorerer siden Wullfmorgenthalers Truth Facts under heltnormalt.dk/Politiken.
Striberne vil – hos Apollo – kunne ses i de nyhedsmails, der bliver sendt til rejseselskabets kundedatabase, og også på Apollos Facebook-side.
Samarbejdet med Wulffmorgenthaler er et led i den generelle markedsføringskampagne, som Apollo har planlagt frem mod den store sommersæson 2014, hvor Guden Apollo stadigvæk spiller en markant rolle på tv og i al print-annoncering.
”Jeg er personligt meget glad for samarbejdet med Wulffmorgenthaler, da humor og livsglæde hos dem såvel som hos os går hånd i hånd, og vi mangler lidt selvironi i meget af tidens markedsføring”, siger Ulrik Nissen.