Arbejdernes Landsbank vil larme noget mere

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Arbejdernes Landsbank har valgt Yellow som bureau og årsagen er, at “de er gode til deres håndværk på en ydmyg facon”. Samtidig vil banken gerne ud at larme lidt mere end de plejer.

For fem dage siden meldte Yellow ud, at de havde fået en ny kunde og nu kan de så melde om endnu en kunde.

Det er Arbejdernes Landsbank, og baggrunden for at vælge et bureau er at gerne vil ud at fortælle, at de er en anderledes bank:

”Vi har brug for et bureau, der kan være med til at fortælle hvem, vi er. At vi faktisk er anderledes. Det er ikke bare noget, vi leger,” siger branding – og kommunikationsdirektør for Arbejdernes Landsbank Peter Froulund.

Han fortsætter: ”Vi har mange spændende ting under opsejling, som godt kan bære, at vi larmer lidt mere, end vi plejer. Yellow er lidt ligesom os. Det handler om kunderne. Gode til deres håndværk, men på en ydmyg facon. Jeg tror vi er et godt match.”

Hos Yellow siger strategisk direktør, Rikke Laumann:

”Det bliver meget spændende at være med til at omsætte så positive og reelle værdier og handlinger til kommunikation. Der er så meget godt at tage fat på. Tænk, Arbejdernes Landsbank beholder fx deres kunder dobbelt så lang tid som de andre banker.”

Yellow og Arbejdernes Landsbank regner med, at bankens nye markedsføring så småt dukker op i foråret 2018.