Kommunikation og marketing skal hænge bedre sammen. Det er synspunktet hos Arbejdernes Landsbank og årsagen til en organisationsændring omfattende flere udnævnelser.
Dels kan marketingdirektør Peter Froulund nu også kalde sig for kommunikationsdirektør.
Han har været ankermanden bag de seneste års profilering af Arbejdernes Landsbank, som med afsæt i en værdibaseret kommunikationsstrategi har øget sin synlighed og kendskabsgrad i det danske banklandskab.
Blandt andet via en række store sponsorater, som eksempelvis én af hovedsponsorerne for Superligaen og som hovedsponsor for landets bedste ishockeyliga “AL-Bank Ligaen”.
Med samlingen af kommunikation og marketing kommer den samlede afdeling til at have tre ben. Ud over marketing og kommunikation er en central salgsafdeling med 12 sælgere fortsat under Peter Froulunds ledelse.
I forbindelse med organisationsændringen er Lisbeth Holm Benattia udnævnt til marketingchef. Hun har hidtil fungeret som marketing-koordinator.
Den hidtidige kommunikationschef, Niels Elkjær Madsen er overflyttet til nogle andre projekter, som også er blevet opgraderet.
Det betyder, at banken nu skal finde en ny kommunikationschef – samt en ny kommunikationsmedarbejder.
“Samlet set er der tale om en opgradering af marketing og kommunikation, siger Peter Froulund.
Hans opgaver handler bl.a. om integreret markedskommunikation, øget fokus på employer branding og en stadig større synlighed og profilering af banken i medier.
Bankens samarbejder med Advance og PrimeTime fortsætter uanfægtet.