Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

To Group M bureauer og den eksisterende samarbejdspartner skal i de kommende måneder kæmpe om det europæiske mediebudget.

Arla’s eksisterende mediabureau, Carat, kommer op mod to Group M bureauer i konkurrencen om mejerigigantens globale budget.

Det drejer sig om Mediaedge:cia og Mediacom.

Men hvorfor to Group M bureauer?

“Vi er overbevist om, at vi har tre stærke bud,” siger Jan Worre Petersen, der har ansvaret for pitchen. Han tilføjer, at der i processen selvfølgelig også har været bureauer, der har måttet sige fra på grund af konfliktende kunder.

Næste fase i processen bliver møder med bureauerne i alle de 11 lande, pitchen omfatter samt de centrale teams.

Da Jan Worre Petersen skal deltage i dem alle, kommer det til at tage nogle uger.

Afgørelsen ventes til oktober med virkning fra 2011.

Hvorvidt Arla kommer til at arbejde sammen med et bureau ud af København eller London, er der ikke taget stilling til.

“Vi mødes med flere af de centrale teams i London, men der er også danskere med, og vi har ganske enkelt ikke taget stilling til, hvordan samarbejdet skal organiseres. Nu skal vi først mødes med bureauerne og høre deres bud på strategier og organisering,” siger Jan Worre Petersen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club