Arla henter ny digital direktør hos Danske Bank

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Med en nyoprettet stilling lægger Arla an til at udvikle og implementere en ny og ambitiøs digital strategi.

Arla vil meget mere på den digitale front, og derfor har man oprettet en ny stilling som digital direktør – og fundet personen til at folde ambitionerne ud.

Valget er faldet på Thomas Heilskov, der er fundet hos Danske Bank, hvor han er Head of Online Communication og PR i Group Communications.

“I Arla har vi behov for at bygge videre på den digitale indsats, som Arla gør overfor forbrugere, andelshavere og medarbejdere, så vi får en mere samlet og koordineret indsats. Arla har nogle produkter, som forbrugerne gerne vil tale om og arbejde med i diverse digitale sammenhænge, så Thomas’ opgave bliver at gøre Arla til en frontrunner på digital kommunikation,” siger Hanne Søndergaard, der er Senior Vice President med ansvaret for Arlas tre globale brands; Arla, Castello og Lurpak.

Ambitionerne er således store, og der er gjort de indledende forberedelser. Thomas Heilskovs opgave bliver at færdiggøre strategien og etablere en organisation med henblik på at få den foldet ud.

”Arla har på et overordnet plan formuleret nogle store ambitioner og formuleret nogle tanker om, hvordan de vil til markedet. Men der er ikke lavet en endelig strategi, og netop muligheden for at være med til at sætte et aftryk på udviklingen af den digitale strategi har gjort det til en meget spændende udfordring,” siger Thomas Heilskov.

Hvordan organisationen kommer til at se ud, kan der ikke siges noget om på nuværende tidspunkt.

”Der er en klar erkendelse af, at der skal arbejdes integreret med de digitale kanaler på tværs af markederne, men strategien skal formuleres og vedtages endeligt, før man kan diskutere, hvordan organisationen skal sammensættes,” siger Thomas Heilskov.

Ud over sit job i Danske Bank har han en rolle som ekstern lektor på CBS i medie og digital kommunikation. Thomas Heilskov starter d. 1. september.