Fænomenet Bubble Tea har eksisteret i snart 30 år, og har siden været brugt på at vinde indpas verden over.
Det har inspireret Arla Foods til at udvikle Bubble Latte, som mejeriet nu med hjælp fra Zupa Recommended lancerer som ”en vaskeægte verdensnyhed”.
Og nyheden præsenteres officielt således:
”Bubble Latte kombinerer mælk og skøre frugtbobler og skal tilføre mælk en ny cool dimension blandt de unge i alderen 14-20 år, og dermed tage konkurrencen op i læskedrik kategorien”.
Zupa Recommended har udviklet koncept, emballagedesign samt selve lanceringskampagnen. Kampagnen kommer til primært at udspille sig på outdoor, ved events samt på sociale medier.
Gitte Buje, der er Commercial Innovation Manager hos Arla Foods, siger
”Størstedelen af teenagere drikker mælk, men hovedsageligt derhjemme. Med Bubble Latte lancerer vi et produkt målrettet “forkælelsesmomentet” om eftermiddagen efter skole, sport eller andet, hvor man har lyst til noget lækkert og læskende sammen med vennerne.”
Hun fremhæver samtidigt produktets lave fedtprocent (0,1%) og et sukkerindhold som en Harmonie drikkeyoghurt (8,5%). Noget, der ifølge Arla Foods taler til den unge målgruppes sundhedsbevidsthed
Senior Account Manager Mette Bendixen fra Zupa Recommended siger om projektet.
”Det kreative univers, fra emballage til lanceringskampagne båret af sociale medier, er blevet til i tæt samarbejde med teens. Vi har hentet inspiration fra co-creation workshops, online fora og anden dialog med målgruppen. Vi ved, de er kritiske og bevidste i deres iscenesættelse af sig selv – derfor har det været afgørende at være så tæt på dem og deres mindset som overhovedet muligt.”