Arla koster Uncle Grey en kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To kreative brød i efteråret ud fra Uncle Grey. Nu får de en af bureauets kunder – Bakkedal – med sig til deres nye bureau.

Hvis man skal anlægge den positive vinkel, så har Bakkedal været så tilfredse med samarbejdet med Uncle Grey, at man holder fast i de folk, der har hjulpet.

Det gælder Rasmus Veggerby og Alexandra Rønde Thielke.

Den mindre positive vinkel er dog, at det betyder et farvel til kunden, fordi de to i efteråret brød ud og dannede deres eget bureau Twentyfive & Thirty.

Årsagen er ret enkel. Uncle Grey er blevet et af de centrale bureauer for Arla Danmark, og den konstellation har man ikke været glade for hos Bakkedal.

”Det er baggrunden for, at vi har valgt at opsige samarbejdet med bureauet,” siger Michael Pilgaard, marketingchef for Bakkedal.

Brandets nye univers gik i luften sidste efterår med Uncle Grey som bureau, mens Arla Danmark valgte Uncle Grey i slutningen af året.

Imellem disse to begivenheder havde Alexandra  Rønde Thielke og Rasmus Veggerby så forladt bureauet og dannet bureauet Twentyfive & Thirty, som er en slags rejsehold.

Der er hverken faste arbejdstimer eller fast adresse. Det betyder, at de er der, når kunden har brug for dem – men ikke nødvendigvis fysisk. Bureauet vil kunne kreativt arbejde fra et hvilket som helst sted i verden.

”Vi er rigtig glade for vores nye reklamefilm og univers, som sætter Bakkedal på landkortet. Det har fået en flot modtagelse hos forbrugerne og rammer rigtigt, fordi det har rod i vores dna. Det vil vi bygge videre på,” siger Michael Pilgaard og fortsætter:

”Vi glæder os rigtig meget til at fortsætte det gode samarbejde med Alexandra Rønde Thielke og Rasmus Veggerby, som er dedikerede og kender vores brand og ønsker til bunds.”