Arla vælger dansk bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Mejerigiganten vælger dansk til en række nye projekter, der skal køre både lokalt og globalt – og som dækker flere brands, herunder Arla-brandet.

Arla har gennem de sidste par år satset på globale bureausamarbejder: I 2009 valgtes AMW BBDO i London som globalt bureau for Arla-brandet, i 2010 blev Mother globalt bureau for Castello-brandet, og i november sidste år justerede man på Lurpak-budgettet, så Wieden + Kennedy igen fik det på verdensplan, efter året forinden at have tabt det meste til Saatchi & Saatchi.

Til de globale, kreative bureauer lægges så en række underliggende bureau-samarbejder – og her er der nu tilføjet et dansk bureau i form af Adtomic.

Det bekræfter bureauets Senior VP, Kim Jong Andersen:

“Det er korrekt, at Adtomic er blevet bedt om at løse nogle opgaver for Arla på projektbasis og med udgangspunkt i vores spidskompetence inden for Brand Activation on- og offline – og det er vi naturligvis glade for. Projekterne er fordelt på forskellige mærker og markeder, men jeg kan ikke på nuværende tidspunkt komme det nærmere, blot konstatere at man vil kunne bedømme frugterne af vores arbejde til næste år, hvor vi til den tid gerne stiller os til rådighed for at fortælle mere”.

Valget af Adtomic piller ikke ved de øvrige bureausamarbejder, der bl.a. omfatter BBDO og Ogilvy herhjemme, idet der her er tale om nye projekter. Der er således ingen udskiftninger på igangværende arbejder.

Hos Arla Corporate Marketing bekræfter Director for Arla Brand Communication, Ann-Camilla Kjæmpe, oplysningerne.

”Du kan kalde det et beskedent parallelløb. Nogle gange kan der være behov for at prøve andre samarbejdspartnere af på mindre projekter, uden at det ændrer på de globale bureau-samarbejder eller på de linjer, de har været med til at lægge.”

Projekterne med de forskellige mærker, som Adtomic udfører, omfatter også selve Arla-brandet, og markederne varierer fra lokale til globale.