Insilico laver Audi-app

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: App’en er rettet mod det danske marked og skal give Audi større kundeloyalitet.

Selvom Ocean er Audis bureau i Danmark, har app-bureauet Insilico, fået opgaven med at udvikle en app til de danske Audi-kunder. Formålet med app’en er at skabe kundeloyalitet og differentiere Audi fra konkurrenterne.

App’en er første del af en ny, digital strategi henvendt mod de danske kunder.

”Danmark er meget langt fremme med digitalisering og udbredelse af web og smarthphones. Og danske kunder forventer noget mere”, siger Audis direktør i Danmark, Thomas Jöhncke til Børsen, som forklaring på, hvorfor man i Danmark har udviklet en særlig, dansk overbygning til det, der i forvejen ligger i en Audi.

En af funktionerne i app’en er at man kan ringe gratis til et dansk nummer for at finde det nærmeste værksted, når man er i udlandet.

Derudover kan Audi-ejeren få skræddersyede  Audi-nyheder. Søge efter et alternativt værksted, hvis der er lang ventetid på det nærmeste værksted. Få direkte kontakt til Audis vejhjælp. Og så kan ejeren taste ind, hvornår han vil sælge bilen, så han bliver kontaktet af en forhandler, når tiden er inde.

Ifølge den danske Audi-direktør har det slanket hans markedsføringsbudget med knap en halv  million kroner at udvikle den nye, digitale løsning, men det er vanskeligt at sætte tal på, hvad det giver i den anden ende:

”Det er svært at kvantificere. Men jeg håber selvfølgelig, at en masse brugere vil downloade app’en og at det i sidste ende kan øge kundeloyaliteten, fordi det understøtter de andre ting, vi laver”, siger Thomas Jöhncke.

App’en kan i dag hentes til Apple og Android. Tablets er valgt fra, da man hos Audi vurderer, at det er telefonen, man har med sig overtalt (Børsen Digital, p. 11).