Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og derfor har man for første gang nogensinde valgt at indgå samarbejde med et digitalt bureau.

Audi har via progressiv innovation placeret sig blandt de førende bilbrands i verden. Nu vil Audi Danmark være førende inden for digital tilstedeværelse – og det er faktisk ret ambitiøst, for mærket har hidtil ikke haft et egentlig digitalt bureau.

Til at køre ambitionen i mål har Audi valgt Magnetix.

”Springet er stort for os. Audis DNA er: Vorsprung durch Technik. Øvelsen udspringer af erkendelsen af, at når vores brandvoice og tone-of-voice netop er Vorsprung, så skal vi også være det i vores kommunikation,” siger Christine Jelved, der er marketingchef i Audi Danmark, til Bureaubiz.

Hun tilføjer:

”Ocean er vores kreative leadbureau, og Mediacom vores mediabureau – og de har, sammen med vores IT-afdeling – hjulpet med det digitale, bl.a. programmeret indkøb. Men Magnetix skal hjælpe os med at gøre det digitale til spitzenklasse, ikke kun på tilstedeværelse, men også kommunikativt. Forstået sådan, at vi rammer de rigtige mennesker med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt – reelt som en 1-til-1 kommunikation.”

Betyder jeres digitale spring, at andre aktiviteter bliver tonet ned?

”Med mindre man får tilført ekstra midler, så er et nyt indsatsområde et spørgsmål om at få budgettet til at strække. Og vi kigger på både medier og andre aktiviteter. Det er en naturlig øvelse for os at se på, hvordan vi får mest mulig opmærksomhed og værdi for vores investeringer,” siger Christine Jelved.

Magnetix har i en årrække løst netop digitalbåret kundedialogopgaver for Toyota. Med tilkomsten af Audi Danmark stiger bureauets egne ambitioner – ifølge en pressemeddelelse – for at sætte nye standarder inden for omnichannel integration på bilmarkedet.

”Vi glæder os til at få fingre i Audis data, så kan vi kan få brugt vores hands-on erfaringer med digitalbåret kundedialog og omnichannel integration optimalt,” siger Rikke Clausen, der er Project Service Director og partner i Magnetix.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club