En af af de senere års mest prisvindende instruktører har fundet sammen med en af de mest profilerede producenter i en ny konstellation; i form af produktionsselskabet Honeytrap.
Bag står Malene Dyhring og Simon Bonde, og Honeytrap skal levere reklamefilm og branded content til alle platforme, og ambitionen er at hæve underholdningsværdien i dansk reklame ved hjælp af humor og gode historier.
”Reklamefilm er i højere grad blevet noget, man vælger til eller fra, og det stiller stadig større krav til underholdningsværdien. Vi ser det som vores fornemmeste opgave at løfte ambitionsniveauet for alle filmprojekter, så budskabet kommunikeres med mest muligt impact,” siger Malene Dyhring i en pressemeddelelse.
Hun suppleres af Simon Bonde:
”Tricket er at parre den frie og lystbetonede kreativitet med en stram projektstyring. Faste rammer er ikke kreativitetens fjende. Tværtimod. Når man beskæftiger sig med film, er et velsmurt logistisk apparat selve forudsætningen for en god kreativ proces.”
Simon Bonde var forrige sommer på Saatchi & Saatchi tilløbsstykke i Cannes; New Director’s Showcase, og han stod sidste år bag bl.a. Grønne Byer (Tuborg og Partners), der vandt guld i Filmkampagne ved True Award, og Nederen Forældre (Rådet for sikker trafik og &Co) samt It’s Classic Time (Tuborg og Partners), der begge vandt en AEA.
Malene Dyhring har 17 års erfaring som producer og producent, og har senest været 8 år hos Bacon, hvor hun var CEO indtil 2015. Hun har bl.a. produceret Interflora-film for Brandhouse og Come4.org: ”The Lover” for Being Paris.
Foruden Simon Bonde kommer Honeytrap til at repræsentere den unge instruktør Ian Isak, som tidligere har arbejdet med bl.a. WDP, TDC og Nykredit.