Af Zandra Damsgaard

Det danske bureau Connected har høstet anerkendelse i USA for to meget forskellige kampagner. Den ene med en klar anerkendelse af mænds lidelser ved sygdom.

Den 46. udgave af det amerikanske Creativity International Award bød på to priser til Connected, en af sølv og en af bronze.

Sidstnævnte blev hentet i printkategorien for FLSmidts nye globale, kreative platform ‘Tomorrow Matters’, mens sølvmedaljen faldt i kategorien ‘promotional packaging’ for Kleenex’ ‘Man Flu Survival Kit’.

Overlevelsessættet med gode råd til den syge mand i form af et Kleenex-papcover ramte den danske dagligvarehandel i efteråret 2015 og foråret 2016.

”Mandeinfluenza minder til forveksling om en almindelig influenza, men symptomerne er meget værre. Derfor følte vi, at det var nødvendigt at pakke Kleenex-æskerne ind i et par medicinsk ukvalificerede overlevelsesråd, der involverer bacon, krigsfilm og absolut forståelse for sygdommens alvor fra partnerens side,” siger Connecteds kreative direktør Ulf Westmark-Højelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club