Børsen vælger nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Et lille free-lance baseret bureau skal fremover hjælpe avisen, der har shoppet lidt rundt i en periode.

Indtil for et års tid siden samarbejdede Dagbladet Børsen med Bark Copenhagen. Avisen begyndte dog at håndtere mere selv, og da Bark Copenhagen lukkede fulgte man ikke med folkene herfra over i det nye Livingbrands.

Såvidt Bureaubiz erfarer har man siden shoppet lidt rundt – bl.a. har McCann Copenhagen været i forbindelse med avisen.

Ved årsskiftet kom Anders Krab Johansen så til som ny chefredaktør, og der er siden forsvundet en del folk fra den kommercielle afdeling.

Og nu har man så valgt at gå i samarbejde med et nyt bureau, hvor man har lagt “store dele af sin markedsføring.”

Der er tale om De Allierede, som består af Tina Ravn, tidligere Hartmann, Schmidt & Ravn, og Christian Nielsen, der var medstifter af Umwelt, men som i det seneste års tid har haft en noget omtumlet karriere. Der er tale om et bureau, der satser på at arbejde med de to som en kerne og så supplere med free-lancere.

“Jeg tror, at vi i det lange løb kan holde et højere niveau i vores markedsføring ved at lægge den ud til specialister end ved at have en stor afdeling her i huset,” siger Anders Krab-Johansen til Børsen.