Balleby & Grumsen sælger sin mobil-annonceafdeling

Asbjørn
Jørgensen

Adquota overtager annoncesalget til mobilapplikationer. Balleby & Grumsen fortsætter med resten.

Ensretning, international tilgang og færre kontaktflader – er de begrundelser, det lille københavnske bureau Balleby & Grumsen bruger for at lukke sin mobil-annonceafdeling.

Balleby & Grumsen var ellers tidligt ude med bannerannoncer på mobil-applikationer, både med udvikling og salg. Kendte produkter er pristjek-applikationen Tjekbenzin og fodboldresultat-applikationen Tjekfodbold. Men tiden er løbet hurtigere i mobil-app-verdenen end i de fleste parallel-verdener:

”Hos Balleby & Grumsen er vi overbeviste om at revolutionen endnu ikke er slut. Dog er der visse krav som skal opfyldes, for at den eksplosive vækst kan fortsætte. Vigtigste krav er struktur”, forklarer bureauet i sit nyhedsbrev om baggrunden for at sælge annoncesalget fra til Adquota.

“Struktur” betyder i den sammenhæng først og fremmest processer, der bliver så ”lean” som muligt: fra overblik over relevante platforme, bookingproces og produktion til implementering, afrapportering og afregning. Den udvikling og ensretning gør, at annoncesalget overlades Adquota, der er med i den proces også internationalt.

One-stop eller glade amatører

Overdragelsen mellem Adquota og Balleby & Grumsen fungerer pr. 1. juli, og annoncesalgschef Ümit Bayar flytter over til Adquota.

Adquota har et mål om at være “one stop shop” for al mobilannoncering – mens Balleby & Grumsen erkender i bund og grund at være “professionelle kommunikatører og glade salgsamatører.”