Af Peter Engholm 25@mail.dk

1. december tiltræder kreativ chef nr. fire. Titlernes holdeplads? Nej, et udtryk for de kreative kompetencer, siger Peter Brockdorff.

Kristel Krøyer forlader ved udgangen af næste måned Wibroe, Duckert & Partners for at tiltræde som kreativ chef i Bark Copenhagen. Dermed bliver hun den fjerde kreative chef i bureauet, der p.t. tæller 26 medarbejdere.

De tre øvrige kreative chefer er Jesper Hansen, eks-BBDO, og Michael Nyrop, eks-DDB, der begge kom til bureauet i foråret, samt Nicolas Rafn, der efter godt fire år i bureauet blev forfremmet omtrent samtidig.

“Cheftitlerne er ikke en organisatorisk beskrivelse, men et udtryk for kreative kompetencer. Vi har ikke en overordnet smagsdommer – i form af en kreativ direktør – i stedet er vores kreative chefer på et så højt niveau, at de er selvstændigt kørende, ” siger Peter Brockdorff, adm. direktør i Bark Copenhagen.

Men udefra lyder det omfattende med fire kreative chefer …

“Ja, udefra kunne det ligne titlernes holdeplads, men det er ikke sådan, det fungerer. Titlerne definerer i stedet beføjelser og ansvar – vel at mærke ansvar både over kunder og de andre kreative, hvor der også ligger en guide-funktion. Ud fra den nuværende bemanding fungerer ordningen med de kreative chefer godt. Vi har aldrig lavet bedre kreativt arbejde,” siger Peter Brockdorff.

I har endnu en kreativ på vej … en chef?

“Nej, her har vi det lag, vi har brug for. Det drejer sig om et stort kreativt talent, der er på vej til at blive senior,” siger Peter Brockdorf.

Da David Asmussen, kreativ direktør, rejste fra Bark, skulle der tilsyneladende to – Jesper Hansen og Michael Nyrop – til at fylde hans plads. Nu er der fire …

“Det var ikke planen, at David skulle rejse. Men hans afgang sætte ikke gang i en ny udvikling – vi benyttede den i stedet til at give et klarere udtryk for, hvad vi længe havde gjort på Bark – og fortsat vil gøre, hvad angår oprustningen af de kreative kompetencer”, siger Peter Brockdorff.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club