Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

I aftes blev web-bureauet Atmosphere kåret som Årets kreative bureau ved DIA09. I dag er bureauet blevet en integreret del af BBDO.

Skal de digitale kompetencer skilles ud i et selvstændigt bureau, eller skal de ses som en integreret del af hele bureauet?

Det spørgsmål findes der ikke noget entydigt svar på. Nogle bureauer vælger det ene – andre det andet.

Fornylig valgte Masters at fusionere med sit web-bureau, Webmasters, og nu følger BBDO og Atmosphere samme vej. De to bureauer fusionerer, og det annonceres dagen efter, at Atmosphere blev kåret som Årets kreative bureau ved Danish Internet Award (DIA09).

Tobias Smidth-Fibiger og Carsten Vigh fortsætter som henholdsvis Executive Client Service Director og Executive Strategic Director i det fusionerede bureau, og alle Atmospheres 15 medarbejdere integreres på henholdsvis den kreative og kontakt-gangen hos BBDO.

“Målet er at skabet et integreret kommunikationshus uden siloer”, siger Tobias Smidth-Fibiger og fortsætter:

“Vi har nok som bureau altid repræsenteret den skole, at alt bliver digitalt. Udviklingen går da også mere og mere i retning af det digitale, men vi må også konstatere, at reklamebureauerne fortsat sidder på ide-genereringen, og der vil vi gerne være med. Der har vi værdi at tilbyde”.

Adm. dir. Niels Folmann siger: “Online-markedet er vokset støt siden 1995 og er nu så integreret en del af vores hverdag,a t vi ikke længere bør skelne mellem online og offline. Det gælder om at dække de kontaktpunkter, hvor vi kan skabe værdi og interaktion med målgrupperne – uanset om det er på nettet, på mobilen eller i tv”.

Med fusionen overtager BBDO de 60 pct. af Atmosphere, som Tobias Smidth-Fibiger og Carsten Vigh har ejet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club