Skal de digitale kompetencer skilles ud i et selvstændigt bureau, eller skal de ses som en integreret del af hele bureauet?
Det spørgsmål findes der ikke noget entydigt svar på. Nogle bureauer vælger det ene – andre det andet.
Fornylig valgte Masters at fusionere med sit web-bureau, Webmasters, og nu følger BBDO og Atmosphere samme vej. De to bureauer fusionerer, og det annonceres dagen efter, at Atmosphere blev kåret som Årets kreative bureau ved Danish Internet Award (DIA09).
Tobias Smidth-Fibiger og Carsten Vigh fortsætter som henholdsvis Executive Client Service Director og Executive Strategic Director i det fusionerede bureau, og alle Atmospheres 15 medarbejdere integreres på henholdsvis den kreative og kontakt-gangen hos BBDO.
“Målet er at skabet et integreret kommunikationshus uden siloer”, siger Tobias Smidth-Fibiger og fortsætter:
“Vi har nok som bureau altid repræsenteret den skole, at alt bliver digitalt. Udviklingen går da også mere og mere i retning af det digitale, men vi må også konstatere, at reklamebureauerne fortsat sidder på ide-genereringen, og der vil vi gerne være med. Der har vi værdi at tilbyde”.
Adm. dir. Niels Folmann siger: “Online-markedet er vokset støt siden 1995 og er nu så integreret en del af vores hverdag,a t vi ikke længere bør skelne mellem online og offline. Det gælder om at dække de kontaktpunkter, hvor vi kan skabe værdi og interaktion med målgrupperne – uanset om det er på nettet, på mobilen eller i tv”.
Med fusionen overtager BBDO de 60 pct. af Atmosphere, som Tobias Smidth-Fibiger og Carsten Vigh har ejet.