Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Welcome er en særdeles profitabel forretning - også selvom bureauet havde en lille nedgang i 2009.

“Småt er godt” lyder filosofien hos begivenheds-bureauet, Welcome. Og det kan ikke diskuteres, når man kigger på tallene.

Godt nok oplevede bureauet en lille nedgang i 2009, men det ændrer ikke på, at der er tale om en særdeles profitabel forretning.

Nu kan man i virkeligheden diskutere, hvor små Welcome reelt er, fordi bureauet opererer på et BtB marked, hvor man tilrettelægger store begivenheder og arrangementer i forbindelse med virksomheders markedsføring.

I langt de fleste tilfælde håndterer Welcome den samlede kontrakt, og det betyder, at der ryger en betydeligt større omsætning igennem bureauet, og regner man mængden af free-lancere om til gennemsnitligt fuldtidsansatte på årsbasis, ville tallet blive en del større end de 7 faste medarbejdere, der er.

Men hvor stor er omsætningen så reelt?

“Det ser vi som en forretnings-hemmelighed”, siger den ene af Welcome-partnerne, Jesper Hartley, og fortsætter:

“Vi arbejder efter, at vores struktur skal tilpasse sig kunderne – og ikke omvendt. Når vi sammensætter et team, så skal det være med de folk, der passer til lige netop den opgave – og ikke en, der tilfældigvis har tid hos os. Desuden er det et marked, der kan skifte noget fra år til år, så derfor har det betydning for os at have en fleksibel organisation.”

Om den lille nedgang i 2009 er konjunkturbestemt eller tilfældig, står ifølge Jesper Hartley ikke helt klart.

“Begivenheder af den type, vi arbejder med, er ikke nogen, virksomhederne har flere af hvert år. De har et langt tilløb og derfor kan det gå op og ned fra år til år uafhængigt af konjunkturerne,” siger Jesper Hartley.

Nøgletal for Welcome

  • Bruttoavance 8,7 mio. kr. -9,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,243 mio. kr. -22,3 pct.
  • Lønandel 33 (29)
  • Resultat af primær drift 3,887 mio. kr. -15,8 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club