Den belgiske CRM-koncern Efficy annoncerer i dag opkøbet af svenskejede Apsis, der leverer datadrevet marketing i Norden.
Parterne vil ikke oplyse købssummen, men fortæller til Bureaubiz, at Efficy forventer at tilføre 23 millioner euro til deres omsætning. Koncernen skruer dermed på forventninger til omsætningen for 2021, som estimeres til at lande i omegnen af 65 millioner euro, hvilket svarer til lidt under en halv milliard danske kroner.
Målet er 5 pct. af det europæiske marked
Opkøbet markerer et yderligere indtog på det skandinaviske marked. Der bevægede Efficy sig første gang ind på tidligere i år, da koncernen i februar købte den danske softwarevirksomhed WebCRM. Indenfor det seneste år har koncernen desuden opkøbt hollandske PerfectView og franske Ines CRM.
Med Apsis udvider Efficy sin samlede medarbejderstab til over 500 personer fordelt på 18 kontorer i Europa.
Efficy har en erklæret målsætning om at sidde på 5 pct. af det europæiske CRM-marked inden 2024. I en pressemeddelelse siger Efficys adm. dir., Cédric Pierrard, at koncernen med opkøbet af Apsis bliver en ‘one-stop-shop for virksomheder, der efterspørger CRM-løsninger.
Apsis har 230 medarbejdere fordelt på kontorer i Sverige, Oslo, Helsinki, Hong Kong, Warszawa og København. Apsis har samlet over 6000 kunder i verden. Bl.a. kunderne tæller Sweetdeal, Tryg, Jysk Fynske Medier, Skagerak og Dansk Standard.
Forventede tal for 2021 fra Efficy
65 mio. euro i omsætning
550 medarbejdere i 15 lande
13.500 kunder
330.000 brugere i 60 lande