Bendtners underbukser udløser sagsanlæg fra DBU

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: En annonce i en italiensk sportsavis viser Bendtner i landsholdsdragt. Det vil DBU ikke finde sig i.

Paddy Power er kendt for at udfordre grænserne for reklame med deres guerilla marketing.

Senest i sommers, hvor Nicklas Bendtner hev op i blusen og ned i bukserne og dermed viste et par grønne underbukser med bet-firmaet Paddy Powers navn, da han under EM scorede mod Portugal .

Denne gang har Paddy Power indrykket en annonce i italienske La Gazzetta dello Sport med et billede af Bendtner, som jo netop er solgt til italienske Juventus.

Billedet viser Bendtner i landsholdsdragt og med synlige Paddy Power-underbukser. I annoncen står der blandt andet: ”Nicklas Bendtner har lavet to (mål) med vores lykkeunderbukser”.

Det huer ikke DBU, der vil lægge sag an:

”Der er tale om en klar overtrædelse af DBUs immaterielle rettigheder. I dette tilfælde en ulovlig, kommerciel udnyttelse af DBUs navn, varemærke (logo) og landsholdsdragt”, skriver kommunikationschef i DBU, Lars Berendt, i en mail til flere medier, og han fortsætter i mailen:

”Overtrædelsen vil med sikkerhed medføre et sagsanlæg fra vores side mod firmaet”.

Ladbrokes, der var officiel sponsor for landsholdet under EM, vil lade DBU om at reagere på Paddy Powers annonce:

”Vi har allerede indgået forlig med Nicklas Bendtner en gang tidligere og vi føler egentligt, at sagen er ude af verden. Nu må det være op til DBU at skride til handling. Det er deres bord og dem der i første omgang er blevet misbrugt”, siger Richardt Funch, landechef i Danmark hos Ladbrokes til Berlingske (bt.dk 1/9 samt Berlingske Søndag).