Berlingske holder fast i sit reklamebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Marketsquare kommer til at fortsætte som en del af Berlingske-koncernen, selvom det ikke umiddelbart hører under kerneforretningen.

Berlingskes belgiske ejere har ageret meget konsekvent i forhold til implementeringen af en ny strategi, hvor der skal være benhårdt fokus på kerneforretningen, der er de tre store mediebrands Berlingske, BT og Weekendavisen.

Det har fået store konsekvenser på ledelsesgangen, dele af koncernen er solgt fra, og i dag har man så meddelt, at man lukker det tre år gamle nyhedsbureau, BNB.

Så i den sammenhæng kan det faktisk være på sin plads at fortælle en ikke-nyhed.

Det lyder nemlig nu fra koncernen, at de store forandringer ikke får indflydelse på reklamebureauet, Marketsquare, der ejes af Berlingske-koncernen.

”Både økonomisk og kompetencemæssigt har Marketsquare gennem de senere år været gennem en yderst positiv udvikling, og er i dag et sundt og veldrevet reklamebureau. Det er rigtigt, at vi i Berlingske Media koncernen har valgt fremover at fokusere på vores kerneforretning – at drive og udvikle vores stærke mediebrands – men dette får ingen konsekvenser for Marketsquare. Tværtimod ser jeg frem til sammen med bureauets ledelse at understøtte den spændende udvikling, der er i gang,” siger Bjarne Munck.

Han er konstitueret som CEO efter Lisbeth Knudsens afgang, og ligeledes konstitueret formand for Marketsquare efter Mark Hammerichs afgang.

Marketsquare har de sidste 4-5 år gennemlevet en positiv økonomisk udvikling kulminerende i 2014 med et overskud på 6 mio. kr. ud af en bruttoavance på ca. 34 mio. kr.

”Vi har lagt en klar strategi for udviklingen af Marketsquare. Den bærer frugt, og vi er selvfølgelig glade for, at vores ejer Berlingske Media koncernen bakker 100% op herom,” siger adm. dir. Jens Thrane-Møller.