Wibroe, Duckert & Partners er ikke mere en del af People Group – i hvert fald økonomisk – og det første regnskabsår som selvstændig gav en lille fremgang i bruttoavancen – men til gengæld en langt større fremgang på bundlinjen.
Personaleomkostningerne er skåret med 4,2 mio. kr. og sammen med den lille vækst i bruttoavancen giver det en markant forbedring på bunden, der går fra minus til et solidt plus.
Det kunne endda have set endnu bedre ud, hvis det ikke var for åbningen af et bureau i San Francisco. Det amerikanske selskab bidrager med et underskud på 1,25 mio. kr.
Ledelsen erklærer sig dog tilfreds med resultatet og noterer i beretningen, at det er lykkedes at tiltrække nye kunder og fastholde eksisterende.
Når det gælder forventningerne til indeværende år holder man sig til den mere diplomatiske vending, at “ledelsen glæder sig til at følge udviklingen i 2016 i både Danmark og San Francisco.”
Udskillelsen fra People Group skete i forbindelse med skilsmissen mellem Henrik Juul og Jan Duckert, hvor Henrik Juul overtog Partners, PeopleGroup Production og WDPX, mens Jan Duckert beholdt ejerandelene i en række andre selskaber samt RelationsPeople og RetailPeople. Sidstnævnte er dog ved at lukke på grund af tabet af Super Best.
Partners har samtidig skiftet revisor, og der er endnu ikke afleveret regnskaber for People Group.
I 2014 var People Group Danmarks 6. største reklamebureau med en bruttoavance på 69 mio. kr. og et underskud på 1,3 mio. kr.
Nøgletal for Wibroe, Duckert & Partners
- Bruttoavance 34,9 mio. kr. +3,2 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 1,342 mio. kr. +15,1 pct.
- Lønandel 56,7 (71)
- Resultat af primær drift +3,488 mio. kr. (-0,939 mio. året før)
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz