“The 42nd President of the United States” og “The first Democratic president in six decades to be elected twice, William Jefferson Clinton …”
Med en sådan præsentation får man spontant trang til at rejse sig og enten vifte begejstret med stars-and-stripes eller i det mindste gøre honnør – men på den anden side, det er jo bare Bill, der slår et smut forbi og kloger sig.
Lad os nøjes med at gætte på, at der bliver proppet i salen – som i stop-proppet – når Cannes Lions i næste måned præsenterer eks-præsident Clinton på scenen.
Clinton har stiftet William J. Clinton Foundation, der har til opgave at forbedre klodens sundhedstilstand, styrke økonomier, skabe bedre vilkår for børn og beskytte miljøet verden over … og så er vi tilbage til at gøre honnør.
På Cannes bliver opgaven lidt mindre overdådig, men stadig nobel: At diskutere, hvordan reklame kan være med til at skabe en bedre verden.
Anledningen er et 10 års jubilæum – nemlig Grupo ABC, den største kommunikationsgruppe i Latin Amerika, der fejrer sig selv ved at invitere eks-præsidenten på podiet torsdag den 21. juni kl. 18.45 og en time frem.