Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

TCC-direktør Michael Bramsnæs’s udtalelser i går om DRRB fremkalder skarp reaktion fra DRRB’s adm. dir.

Adm. dir. Michael Bramsnæs fra The Competence Company skød med skarpt i går, da han forklarede, hvorfor han for nogle år siden meldte sig ud af Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB).

Han talte bl.a. om, at det for nogle år siden lykkedes at få 6-7 eventbureauer ind i foreningen, men at det aldrig lykkedes at få den opmærksomhed, denne type bureauer havde ønsket sig.

Udmeldingen fremkalder en skarp reaktion fra DRRB’s adm. dir., Bjørn Karsholt.

“Det er helt fint, at man gerne vil debattere for og imod DRRB – men det bør ske på basis af korrekte oplysninger. En gennemgang af DRRBs Bureauoversigt viser at der i 2003 var tre eventbureauer i medlemskredsen. I 2004 var der fire og i 2005 var der seks. Af dem har to meldt sig ud: TCC og Agenda, som dog stadig er repræsenteret gennem sit moderselskab, OMG. De øvrige eventbureauer er fortsat medlemmer”, siger Bjørn Karsholt.

Han anerkender heller ikke Michael Bramsnæs’s udsagn om, at han ingenting hørte fra DRRB, da han meldte sig ud.

“Jeg ringede selv til ham, og spurgte, om der var noget, jeg kunne gøre for ham. Desuden har han selvfølgelig fået et brev om, hvornår udmeldelsen trådte i kraft. Men det er rigtig nok, at vi ikke har gennemført en egentlig spørgeskemaundersøgelse omkring udmeldelsen”, siger Bjørn Karsholt og tilføjer, at Michael Bramsnæs oplyste at det var en ren forretningsmæssig disposition.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club