Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den danske bureaugruppe vil med afsæt i sin tyske afdeling levere bl.a. sine modellerings-værktøjer til SAPs mediepaltform.

For et år siden annoncerede den store tyske teknologikoncern, SAP, en ny platform, der sigter på en automatisering af mediahåndteringen.

SAP Exchange Media er udviklet sammen med danske Vertic, der ikke bare har holdt sig til den opgave, men også gået ind som partner i projektet.

Nu kommer så et andet dansk-baseret bureau ind som partner på SAP XM. Det er Blackwood Seven, og aftalen beskrives som et strategisk partnerskab.

SAP XM tilbyder annoncører muligheden for at håndtere hele processen med digitale kampagner, og nu føjer partnerskabet så Blackwood Sevens modellerings-værktøjer til pakken.

“Blackwood Seven vil tilføje yderligere ekspertise til vores løsninger med henblik på integrerede løsninger inden for digital reklame – fra planning til eksekvering og optimering,” siger Dr. Wolsgang Faisst, der er co-founder og chef for SAP XM.

Blackwood Seven vil derudover tilbyde holistisk data management af alle interne og eksterne kunde data.

Hos bureauet vil man ikke udtale sig om de nærmere detaljer for, hvordan Blackwood Seven kommer til at tjene penge på alliancen. Managing partner, Thomas Bertelsen, oplyser dog, at bureauet har store forventninger til samarbejdet.

Samarbejdet kører ud af Blackwood Sevens tyske afdeling.

Grundideen i SAP XM er, at betalingen foregår ved, at annoncør og medie hver betaler 15% til SAP af annonceomsætningen. SAP meldte for et år siden en forventning ud om at realisere en omsætning på 60-70 mia. kr. over 3-5 år.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club