Blogger beskylder Brandhouse for logo-plagiat

Peter Engholm
25@mail.dk

Københavns for tiden mest omtalte restaurant, Brdr. Price, har fået sit logo skabt af Brandhouse. Men en blogger mener, at det er mere lånt end skabt.

Brdr. Price

Det engelske mad-kooperativ, The People’s Kitchen, og den nye københavnske restaurant, Brdr. Price, har visse lighedspunkter i logoet.

Blogger og artikekt Sarah Müllertz mener i sin blog, Forbrugerminimalisten, at det er værre end som så:

“Som jeg har skrevet før, reglen er; man må gerne lade sig inspirere men man skal gøre det bedre end originalen. Hvor er det ærgerligt at Brdr Prices originalitet ikke bakkes op af deres grafik,” skriver bloggeren.

Adam Price siger til ibyen.dk, at han ikke selv har haft noget med udviklingen af loget at gøre, “men det er jo sket før i historien, at nogle har fået den samme ide to forskellige tider og steder.”

Han suppleres af restaurantens med-indehaver, Mads Bøttger, der siger, at Brandhouse har bygget det op fra grunden, og at indehaverne valgte ud fra seks forskellige forslag fremlagt af bureauet.

Hos Brandhouse afviser logoets ophavsmand, Kristin Brandt, enhver snak om plank.

“Jeg vil mene, at køkkengrej på en stang ikke er unikt. På Brdr. Prices side kan du se, hvordan alt er bygget op af vectorgrafik fra køkkenet. Disse illustrationer kan købes på Shutterstock, og vores logo er designet fra bunden.”

The People’s Kitchen har ifølge ibyen.dk ingen planer om at forfølge sagen.