B&O gør comeback på reklame-tv

Peter Engholm
25@mail.dk

Nørgård Mikkelsen har produceret spot for B&O, der dog ikke har valgt bureauet som fast partner.

I aften er B&O tilbage – i dette tilfælde på tv, i reklameblokken.

Det sker efter godt halvandet års fravær, men nyheden ligger ikke kun i comebacket, men også i, at man i spottet kommunikerer prisen:

Det nye 40″ BeoVision 8 koster 31.495 kr

“Kvalitet, enkelhed og enestående design er fortsat de værdier, vi vil være kendt for. Men nogle forbrugere tror desværre, at adgangsbilletten til en Bang & Olufsen butik ligger omkring 100.000 kr. Den opfattelse vil vi gerne have lavet om på, og derfor går vi på tv,” siger senior manager Jacob Siboni fra Bang & Olufsen Danmark.

Nørgård Mikkelsen står bag spottet, men selv om meget er nyt i dén forbindelse, så har B&O ikke ændret adfærd, hvad angår formaliserede bureausamarbejder. Den slags gør Struer-koncernen sig nemlig ikke rigtigt i.

“Vi har valgt Nørgård Mikkelsen til den konkrete opgave. I de seneste måneder er B&O uopfordret blevet kontaktet af flere bureauer, og blandt dem har vi så spurgt Nørgård Mikkelsen, om de kunne løse denne sag. Vi kender bureauet – det er erfarent, også med filmproduktion, og deres løsning er helt rigtig for os,” siger Jacob Siboni.

Han understerger, at der med BeoVision 8-40 ikke er tale om at reducere prisen på et eksisterende produkt, men om et nyudviklet produkt, som markerer indstigningsprisen i tv-porteføljen. Hos Nørgård Mikkelsen siger kontaktdirektør Kent Thomsen i en pressemeddelelse:

“De tider, hvor det var ufint at nævne prisen, er forbi. Forbrugerne i dag har et yderst rimeligt krav om at få værdi og kvalitet for pengene. Og det er præcis, hvad man gør, når man vælger Bang & Olufsen.”