I bogen ’Miraklet i Lego’ har Børsens journalist Niels Lunde beskrevet, hvordan det lykkedes for topchefen, Jørgen Vig Knudstorp, at foretage en turn-around, ved at finde tilbage til kerneforretningen.
I dag kan man så læse i Berlingske, at B&O bør gøre ligesom Lego.
”B&O bør lade sig inspirere af Lego og finde ind til sin kerne. B&O kommer ikke ind i en ny æra ved alene at bruge kræfter på B&O Play-linjen og andet. Det er fint og supplerer porteføljen godt. Men B&Os traditionelle kerneforretning må løftes betydeligt, hvis B&O skal have chancen for at gå en stor fremtid i møde”, siger Martin Roll, der er international brandrådgiver med base i Singapore.
B&O har de seneste år udviklet lydsystemer til luksusbiler og en ny billigere produktlinje i form af B&O Play, men med det kan virksomheden risikere at sætte sig imellem flere stole, mener brand-eksperten.
Det samme mener analytiker hos Alm.Brand, Jesper Christensen: ”B&O Play skal selvfølgelig have lov at vokse stille og roligt, men det må ikke vokse sig så stort, at det forstyrrer kundernes opfattelse af, at B&O traditionelt står for high end produkter”
B&O præsenterede i går et skuffende kvartalsregnskab. (Berlingske Business, p. 12).