Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bag klatrevægge gemmer sig Københavns mest centrale konference-center. Det valgte i sommer Bocca som nyt bureau, og kampagnen lanceres nu.

Man kan – med et mix af ordsprog og ejendomsmægler-kliché – tilsyneladende ikke se DGI-byen for bare beliggenhed.

DGI-byens mange muligheder og placering mindre end 50 meter fra Københavns Hovedbanegård er afsættet for en kampagne, som DGI-byen nu lancerer – med Bocca som nyt bureau (valgt i juni).

Blandt de 24 budskaber – der skal fortælle om DGI-byen som Københavns mest centrale møde- og konferencecenter – er; ”Når Søerne er langt ude på landet … ” og ”Skal jeres langsigtede strategi fødes på et motorvejshotel?”.

”Selv for os garvede Københavner-snuder, har det været næsten overrumplende at konstatere, hvor meget DGI-byen har at byde på”, siger Morten Theil, adm. direktør i Bocca.

”Mange forbinder først og fremmest DGI-byen med svømmehal og klatrevæg, men DGI-byen er meget mere end det – bl.a. et fleksibelt produkt på konference-markedet og udover eget hotel rummer byen alt fra mindre mødelokaler til CPH Conference og Øksnehallen, hvor tusinder af deltagere kan samles på én gang.”

Rikke Søborg, marketingchef i DGI-byen tilføjer:

”Hvis man ser på konferencemarkedet generelt, så er det relativt reaktionært og USP´erne markedsføres ofte med et mødelokale, en pen og en kold kildevand. Intet galt med disse ting, men DGI-byen kan med sin bredde tilbyde en mere individuel løsning og endda gøre det i midten af byen. Det undlader vi ikke at fortælle – også gerne med lidt kærlig ironi og humor”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club