BoConcept er gået i samarbejde med Nørgård Mikkelsen om virksomhedens kommunikation – 360 grader, og betegnelsen dækker ikke kun strategisk og kreativt, men også geografisk, idet møbelkæden fra Herning er ude i 60 lande.
Nørgård Mikkelsen sidder ikke tilbagelænet i sofaen hos BoConcept, men arbejder nu med brandplatform, globale kampagner og digital kommunikation.
”Vi er gået i samarbejde med Nørgård Mikkelsen, fordi de har stor viden om og erfaring med detailhandlen. I BoConcept har vi en intensiv vækststrategi, og vi tror på, at bureauet kan være med til at give et løft og dermed sikre, at vi når vores mål,” siger Palle Larsen, Marketing Director hos BoConcept.
Hos BoConcept arbejder Nørgård Mikkelsen bl.a. med de digitale touchpoints for møbelvirksomhedens 260 butikker worldwide. De mange butikker er udstillingsvinduet og stedet for den personlige rådgivning. Butikkerne skal stå stærkt i forbrugernes bevidsthed samt have et naturligt samspil med BoConcepts tilstedeværelse online, for at møde forbrugernes behov.
For et år siden meddelte BoConcept, at man havde valgt Creuna til at styrke sin digitale tilstedeværelse på de mange markeder. Dette samarbejde fortsætter.
”Nørgård Mikkelsen skal sikre en sammenhæng via brandplatformen og digitale aktiviteter. Der vil være nogle snitflader, idet Creuna står for den digitale implementering. Når vi er ude i 60 lande, er vi konstant presset af den teknologiske udvikling – der er lande med specielle forhold, lande der er længere fremme end os, og dér samarbejder vi med lokale bureauer. Et japansk bureau hjælper os med en lokal app, et New York-bureau er inde over Facebook-aktiviteter. Men vores nøgle-bureauer er danske, og den primære kommunikation kommer fra Danmark,” siger Palle Larsen.
Hos Nørgård Mikkelsen fremhæver kontaktdirektør Kasper Kjærsgaard Jensen konceptet hos BoConcept bestående af ”kvalitetsmøbler, en fantastisk historie og et unikt servicegreb”, som bureauet skal være med til at formidle på verdensplan.
”BoConcept har 60 år på bagen, men er aldrig gået i stå. Virksomheden har med et urbant udgangspunkt sin helt egen måde at tænke møbler og indretning på, som har givet dem et stærkt brand i hele verden. Vi skal bidrage til, at dette brand bliver endnu stærkere og resulterer i et større salg. Kort sagt; vi skal bygge broen mellem den langsigtede brandbuilding og salget nu og her,” siger Kasper Kjærsgaard Jensen.