I forbindelse med fejringen af sit 40 års jubilæum melder The Body Shop ud, at de ønsker at blive verdens mest etiske og bæredygtige virksomhed.
Målsætningen kalder The Body Shop for ’Enrich Not Exploit™’ og det er danske Refresh Agency, der er valgt som bureau og dermed skal stå for strategisk kommunikation og PR i Danmark.
”Vi har valgt at samarbejde med Refresh Agency, fordi de har stor erfaring inden for formidling af bæredygtighed og CSR. Vores mål er at blive verdens mest etiske og bæredygtige globale virksomhed, da vi mener, det er vigtigt at tage ansvar som firma. Vi vil gerne inspirere andre virksomheder til at gøre det samme,” siger Marianne Gulløv, External Communications Manager, The Body Shop Danmark.
’Enrich Not Exploit™’ omfatter 14 specifikke mål i forhold til, hvordan virksomheden ønsker at sikre berigelse af mennesker, produkter og jorden. The Body Shop har givet sig selv til 2020, hvor alle mål skal være opfyldt.
“Verden har brug for ambitiøse og visionære virksomheder, der tør at sætte store miljømæssige og socialt innovative mål – og sige det højt. Det gør The Body Shop. Og det er i tråd med vores forretningsformål i Refresh Agency, hvor vi aktivt vælger at bruge det kapitalistiske flow til at gøre godt”, siger Sandja Brügmann, CEO Refresh Agency.
The Body Shop’s mål er her