Børnefonden vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Det begyndte med, at hjemmesiden skulle moderniseres og fortælle mere engagerende om fondens arbejde. Blandt fem bureauer har man nu valgt ét, der bliver en mere langsigtet partner.

Børnefonden opruster digitalt, og det er der flere gode grunde til:

”Vores målgrupper – både eksisterende og potentielle sponsorer – befinder sig især på digitale platforme, men vores nuværende digitale ansigt er ikke tidssvarende, og vi går p.t. ikke nok  i biddet med de grupper, der støtter os,” siger Vibeke Quaade, der er Børnefondens kommunikationsdirektør.

Og således var banen kridtet op til en pitchrunde, der omfattede fem bureauer – og som nu er endt med en underskrevet kontrakt med 1508.

“Det var 1508, der klarest forstod, hvem vi er. For os handler det om at kommunikere behovet for – og resultaterne af – vores arbejde med at sikre børn i udviklingslande en sund og tryg opvækst, samt at få endnu flere til at støtte det. I første omgang er der tale om en ny hjemmeside, men vi ser 1508 som en samarbejdspartner i et længere forløb, hvor der løbende kan fyldes på,” siger Vibeke Quaade.

Børnefondens brand skal foldes bedre ud digitalt, og samtidig øge omsætningen via flere nye sponsorer og en styrket loyalitet hos de eksisterende sponsorer.

Dertil skal det kommende site understøtte kampagner og desuden præsentere fondens fem programlande i Vestafrika.

”Vores gamle hjemmeside er ikke dårlig, men tiden ændrer sig – på samme måde som vores kommende site næppe holder ti år. Vi er  stolte af det udviklingsarbejde, vi laver i Afrika – og dét arbejde fortjener at blive fortalt på en engagerende måde, dér hvor vore målgrupper er. Og da brevudveksling og telefonisk kontakt nu engang ikke fylder så meget længere, skal vi naturligvis satse stærkt digitalt,”  siger Vibeke Quaade.