Bog & Idé går tilbage til sit gamle bureau – efter et år væk

Peter Engholm
25@mail.dk

For et år siden vandt ZupaRecommended boghandlerkæden i en konkurrence – men samarbejdet kom aldrig til at fungere. Og nu skifter man igen – uden konkurrence.

Sidste forår afholdt Bog & Idé, kæden med 90 butikker, en bureaukonkurrence mellem 727, ZupaRecommended og det hidtidige bureau, Brandhouse. Det skete oven på et 2010, der havde givet det største resultat nogensinde – og en ny marketingchef.

ZupaRecommended vandt konkurrencen og dermed kunden, men man nåede dårligt at få årsnålen. I mellemtiden fik Bog & Idé atter en ny marketingchef, Charlotte Mikkelsen, og nu har bureau og kæde sagt farvel til hinanden. Men ikke alt er nyt – således er bureauet atter det gamle.

“Samarbejdet med ZupaRecommended ophører senere på året efter gensidig aftale, hvorefter Bog & Idé-kæden genoptager samarbejdet med Brandhouse/Outhouse,” siger Henrik Christensen, adm. direktør i Bog & Idé.

Han har ingen yderligere kommentarer til skiftet, der er foretaget uden ny bureaukonkurrence.

Hos Brandhouse kan adm. direktør Stiig Helgens Binggeli med en vis ret kalde sig The Comeback Kid – i begyndelsen af 2011 kom Interflora tilbage til Brandhouse efter 10 år hos Robert/Boisen & Like-minded, og nu følger så Bog & Idé.

Men selv om Bog & Idé – for en stund – havde valgt et andet bureau, så indebar det ikke et entydigt farvel.

“Såvel tidligere kunder som tidligere medarbejdere er værdifulde relationer og stadig en del af familien. At vi ikke arbejder sammen en periode, er jo ikke det samme som, at vi ikke interesserer os for forretningen og udviklingen. Det er dejligt at vinde nye kunder – men ikke mindre dejligt at starte op igen med tidligere kunder. Nu skal vi videre med opgaven”, siger Stiig Binggeli.

At have Bog & Idé vel tilbage udløser ifølge Stiig Helgens ikke et selvstændigt behov for nyansættelser.