Bording Danmark køber firmaet bag Irma-hønen

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Bording Danmark har opkøbt en over 80 år gammel virksomhed, der står bag nogle af Danmarks mest ikoniske skilte.

Hvis man af uforklarlige årsager blev bedt om at rangliste kendte neonskilte, ville de fleste nok ikke nå længere end til Irma-hønen. Måske, hvis man hører til den lidt ældre generation kan man også fremmane billedet af den salige Ga-Jol-mand, der nåede at bo på både Østerbro og Vesterbro. 

Begge har noget nær ikonisk status, men virksomheden bag ringer formentlig ikke en klokke for ret mange, selvom den er over 80 år gammel. Det er skiltevirksomheden Elektroluma, der har bøjet skiltene. 

Dén ekspertise kommer fremover til at være en del af Bording Danmark, der har opkøbt Elektroluma. Med opkøbet følger to medarbejdere og alle kunder og aktiviteter i Elektroluma. 

Ifølge adm. dir. i Bording Danmark, Steen Rocatis, handler opkøbet om “at alliere sig med nogle af de allerdygtigste på outdoor-området” – et område, han mener, der er et voksende potentiale i. 

“Vi har allieret os med nogle af de dygtigste i et marked med stor efterspørgsel, og det passer perfekt ind i vores målsætning om at give vores kunder adgang til endnu flere kommunikations- og marketingplatforme, hvorfra de kan kommunikere med deres kunder,” siger Steen Rocatis i en pressemeddelelse.

Han fremhæver særligt lysskilt-ekspertisen hos Elektroluma som den største værditilvækst for Bording Danmark, da det er et område, man ikke hidtil har kunnet kalde sig eksperter inden for. 

Steen Rocatis fortalte i et interview med Bureaubiz i november sidste år, at det sagtens kunne være relevant at foretage opkøbe i den nærmeste fremtid. Han fortæller til Bureaubiz, at han siden da har fået en del henvendelser og været i dialog med mange, men at det ikke er blevet til underskrifter. 

Han lægger ikke skjul på, at man stadig er på udkig i markedet, og at opkøbet af Elektroluma nok ikke bliver virksomhedens sidste: 

“Vores løfte til vores kunder er, at vi konstant udvikler os, så vi altid kan møde deres udfordringer og behov. Derfor kan det sagtens være relevant at foretage nye opkøb inden for den nærmeste fremtid, og vi holder os altid orienterede i markedet.”