Boye & Spellerberg fortsætter overskudsridt

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Fire årsregnskaber – fire solide overskud. Boye & Spellerberg har netop fremlagt endnu et positivt årsregnskab.

I sig selv er det lidt usædvanligt for en spritny virksomhed at præstere overskud i sit første leveår. Det gjorde Boye & Spellerberg imidlertid efter lanceringen i 2014, og det har de gjort hvert år siden.

Det nu fire år gamle reklamebureau nåede i 2016 sit hidtidige økonomiske højdepunkt med en bruttofortjeneste på 5,8 mio. kr. og et overskud på 2,7 mio. kr.

Helt samme høje tinder bevægede man sig ikke på i 2017, som ikke desto mindre må karakteriseres som værende på niveau med det foregående succes år.

Bureauet præsterede sidste år en bruttofortjeneste på 5,5 mio. kr. og et resultat efter skat på 2,2 mio. kr. – og det er de godt tilfredse med hos Boye & Spellerberg.

Nye partnere
De to stiftere og ejere Bjarne Spellerberg og Peter Boye indlemmede i 2016 Kent Stephan Jensen i partnerkredsen, og for ganske nylig kunne den mangeårige DDB-mand Christian Iversen slutte sig til de tre.

I den forbindelse erklærede Peter Boye, at bureauet helst skulle tælle ”så få som muligt og så mange som nødvendigt”.

”Vi har alle prøvet de store bureauer, og det er ikke drømmen, for vi kan godt lide, at vi er tæt på opgaverne og hele tiden ved, hvad der sker på alle kunder,” sagde han til Bureaubiz med en tilføjelse om, at man dog også er pragmatiske.

Kundekredsen tæller BroBizz, Storebælt, DFDS, Realdania, Bolius, BLOX, DAC Dansk Arkitektur Center, Urban Gym, Comm2ig, Børns Vilkår, Magistrenes A-kasse og K.B. Hallen.

Nøgletal for 2017 (i parentes 2016)
Bruttofortjeneste: 5,455 mio. kr. (5,810)
Driftsresultat: 2,061 mio. kr. (2,693)
Årets resultat: 2,194 mio. kr. (2,703)
Medarbejdere i gnmsn.: 3

Relaterede artikler