Peter Boye og Bjarne Spellerberg kom rigtig flot fra start med deres nye bureau, som i sit første regnskabsår præsterede en bruttoavance på over 3 mio. kr. og et solidt overskud.
Siden er der kommet flere nye kunder i stald: F.eks. Storebælt sammen med Mediacom og den store Radon-kampagne for Bolius.
Alt sammen præsteret med dem selv som eneste fast bemanding.
Så nu er det blevet tid til at udvide bureauet. Og det bliver med en kreativ.
1. december forlader Kent Stephan Jensen sit job hos McCann, hvor han var senior kreativ uden nærmere titel, for at blive en del af Boye & Spellerberg. Og han bliver ikke bare ansat kreativ.
Kent Stephan Jensen bliver partner
”Vi er nødt til selv at matche det niveau, vi gerne vil tiltrække kunder på. Derfor er vi glade for omsider at kunne strege Kent fra ønskelisten. Hans kreative kvaliteter bliver afgørende for den videre udvikling af bureauet og samarbejdet med kunderne,” siger Bjarne Spellerberg.
Kent Stephan Jensen har tidligere været kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi og seniorkreativ i en årrække hos Wibroe, Duckert & Partners. Han har også haft sit eget bureau, Wy, og er desuden medforfatter af bogen Signifikans, der udkom i 2010.
Men Boye & Spellerberg stopper ikke nødvendigvis med Kent Stephan Jensen. Man har planer om flere ansættelser i det nye år.
”Vi oplever en interesse for bureauet, der gør, at vi ikke kan tillade os at sidde på hænderne, hvad rekruttering angår. Så vi får drukket en del kaffe for tiden,” siger Bjarne Spellerberg.