Af Peter Engholm 25@mail.dk

På søndag går fodboldklubben aktivt ind i den internationale kampagne op til klimakonferencen.

Oven på sidste uges øretæve på 1-4 i Silkeborg lader Brøndby IF håbet få frit spil i forbindelse med søndagens hjemmekamp mod FC Nordsjælland. Spillerne har ligefrem håbet trykt på trøjen.

Men initiativet udspringer ikke i noget så hverdagsagtigt som Superliga-problemer på vestegnen. For klubben har sammen med KasiGroup og UNICEF besluttet at udskifte navnet på brystkassen til fordel for det verdensomspændende klimainitiativ, Hopenhagen.

Initiativet er skabt af International Advertising Asscociation og har Ogilvy & Mather som hovedbureau for kampagnen.

I Danmark repræsenteres Hopenhagen-kampagnen af IAA – ved Tomas Gorrissen, partner i Responsive, og Reinholdt Schultz, direktør og partner i Mannov – og Ogilvy & Mather, ved landechef Jimmy Schougaard.

Frank Buch-Andersen, adm. direktør i Brøndby IF, siger:

“Vi fik en henvendelse fra folkene bag Hopenhagen-initiativet og efter at have fået det præsenteret, var vi slet ikke i tvivl om, at vi ønsker at yde vores bidrag til projektet. Det ligger os meget på sinde at tage et medansvar for vores omverden, og Hopenhagen-idéen matcher fuldstændigt Brøndby IF’s værdisæt.”

Trøjen vil udelukkende blive produceret til spillertruppen og kun til brug denne ene dag, men vil blive bortloddet i forskellige konkurrencer op til og på selve dagen.

Læs meget mere om Hopenhagen-initiativet på www.hopenhagen.org

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club