Brancheforening skifter navn

FiG

Grafisk Arbejdsgiverforening vil dække bredere, og det skal et nyt navn medvirke til at synliggøre.

Grafisk Arbejdsgiverforening har med adm. dir. Thomas Torp i spidsen længe haft ambitioner om at tiltrække et bredere sæt af medlemmer inden for kommunikationsverdenen.

Nu skifter man så navn for at synliggøre ambitionerne. Det nye navn bliver Grakom – Brancheforeningen for Kommunikation, Design & Medieproduktion.

Foreningen skal samle de virksomheder, der arbejder inden for værdikæden kommunikation – hvad enten det drejer sig om dem, der arbejder med det grafiske udtryk, foto- og videoproduktion, trykning, medieproduktion, distribution eller markedsføring.

”Målsætningen er, at vi skal have betydeligt flere medlemmer. Det sker både med tilgang af virksomheder og ved at mindre brancheforeninger får muligheder for at tilslutte sig Grakom. Det vil betyde, at vi kan tilbyde en bedre og helt branchespecifik rådgivning og service til medlemmerne, ligesom vi kan blive omdrejningspunktet for netværk og videndeling i branchen,” siger Thomas Torp.