Brancheklip fra tirsdagens aviser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om Dell-direktøren, der kom galt af sted i Kontant, musik i modeshows samt iværksættere og markedsføring. Og Caroline Wozniacki, der stadig har plads til sponsorer.

Dell-direktøren, med den katastrofale TV optræden, fratræder

Dells danske direktør, Stig Jørgensen fratræder sin stilling øjeblikkeligt. Stig Jørgensen har været hos Dell i fire år og kom i foråret 2010 i stormvejr efter at forbrugermagasinet Kontant viste, at flere Dell-kunder var kommet i klemme. Historien om Dell-direktørens katastrofale TV optræden i Kontant var for øvrigt den mest læste artikel på bureaubiz.dk i 2010. (Berlingske Business p. 4)

Musik specieldesignes til modeshows

Louis Vuitton og Armani gør det og nu vil Hugo Boss også gøre det: Få en musiker til at skabe musik til deres modeshows. Alternativ udvælger de med stor omhu den musik de skal bruge til deres shows. Det kan tage lige så lang tid at sammensætte musikken som at designe tøjet. (Børsen p. 41)

Iværksætter erkender, at der skal markedsføring til

Tidligere sælger fra modebranchen har åbnet egen netbutik med salg af tøj. “Jeg bildte mig nok ind, at man kunne starte lidt forsigtigt op uden en hel masse markedsføring og lige se, hvordan Wear Basics ville blive modtaget. En bekendt har sagt, at det jo svarer til at åbne en fysisk butik ude midt i Rold Skov. Så nu har jeg lagt en markedsføringsplan med flere elementer – bl.a. søgeoptimering på Google og noget så simpelt som flyers til uddeling,” siger iværksætteren Anita Højholdt, der giver sit projekt to år til at få solgt så meget, så det ikke længere er et husmorprojekt. (Børsen, Vækstdanmark p. 4)

Caroline Wozniacki skiftede i juleferien ketsjersponsor fra franske Babolat til japanske Yonex. Men hvis der er nogle der er interesseret, så mangler hun stadig sponsorer inden for kategorierne bil, læskevarer og kosmetik. (Berlingske p. 19)