Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Om danske kæders nethandel, en mulig rød regering og håndboldlandsholdets sponsor.

Danske kæder tøver med at tilbyde nethandel

60 procent af de danske detailkæder har ikke en webshop, selvom forbrugerne i højere og højere grad efterspørger det. Blandt de der ikke har en webshop hører Neye, Intersport, Sportsmaster, Bauhaus og Hunkemöller.

Manglende indtjening og usikkerhed på, hvordan etablering af en webshop skal gribes an, angives som de to primære årsager til, at kæderne tøver. (Børsen p. 10)

Virksomheder har brug for PR rådgivere, hvis der kommer en rød regering

Kommunikationsrådgivere oplever en stigende interesse for, hvordan virksomhederne kan påvirke Socialdemokraterne og SF efterhånden som valget rykker tættere på og sandsynligheden for en rød regering nærmer sig.

Mange virksomheder er vant til dialog med den borgerlige fløj, men mere famlende overfor S og SF, mener direktør Kim Larsen fra Burson-Marsteller. (Børsen p. 14)

Katjes blev håndboldsponsor

Det blev Katjes – den sukkerfrie lakrids – der blev eventsponsor for håndboldlandsholdet og dermed får deres logo på trøjerne under VM. (Børsen p. 38)

Og så kan man i øvrigt også læse et portræt af Synoptiks tidligere marketingdirektør, Mette Dyhr, der netop er tiltrådt som direktør for Danske Spil selskabet, Danske Lotteri Spil. (Berlingske Business, bagsiden)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club