Branchenyheder i dagens aviser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om håndboldsponsorater, Trygs brandværdi og en udlicitering hos Datagraf. Samt en bureaudirektør, der taler om efterløn

Eventsponsor fundet til Håndboldlandsholdet

I 11. time fandt Håndboldforbundet (DHF) en sponsor. Der er tale om en eventsponsor, der køber trøjeplads og eksponering under VM-slutrunden. Men det er ikke en hovedsponsor og DHF har således ikke fundet en erstatning for den hidtidige hovedsponsor Cimber Air. Christian Vollerslev, adm.dir. i Promovator, vurderer at den nye sponsor har gjort et kup, hvis Danmark som forventet når mellemrunden, da sponsoren sikkert har fået sponsoratet billigt, når det er indgået så sent op til VM. (Berlingske p. 24)

Trygs brandværdi skal sikres af Bosses efterfølger

Brand-eksperten fra Singapore, Martin Roll, mener, at Stine Bosse har bidraget til, at åbenhed, socialt ansvar og kommunikation er blevet en vigtig del af Trygs brand. Han mener, at det er vigtigt, at Tryg fortsætter denne linje for at sikre Trygs brandværdi. (Berlingske p. 7)

Datagraf udliciterer webudvikling

Den grafiske virksomhed Datagraf udliciterer deres webudvikling til IT-virksomheden Pragmasoft. Formålet er at styrke CMS-løsninger overfor kunderne. Datagrafs udviklere er tilbudt ansættelse hos Pragmasoft, der fremover udvikler CMS-løsninger baseret på Sitecore og Umbraco til Datagrafs kunder.(Børsen p. 14)

Bureaufolk i medierne

Mannov-direktør om efterlønnen: Viceadministrerende direktør og partner i PR bureauet Mannov, Reinholdt Schultz, fortæller i en artikel om efterlønsreformen, at han påtænker at blive ved med at arbejde så længe han kan. Han mener dog, at diskussionen om efterlønsreformen er løbet af sporet, fordi den kun handler om nedslidte håndværkere og fabriksarbejdere. Ifølge Reinholdt Schultz kan kontorfolk lige så godt blive nedslidte, for eksempel af for stillesiddende arbejde. (Børsen p. 17)