Af Pressemeddelelse

Kernel, dansk-engelsk kommunikations- og designbureau, fusionerer med Marketing Team Direct.

Med fusionen tilføres virksomheden en række nye kompetencer inden for digital kommunikation og BTB dialog-markedsføring, understreger adm. direktør i Kernel, Poul H. Lorentzen.

“Vi ser os selv som kommunikationsarkitekter snarere end håndværkere, så vi bliver oftere inviteret indenfor, når den strategiske kurs skal revideres og aktiveres, end når der skal produceres nye kundemagasiner. Der findes mange dygtige reklamehåndværkere – i ordets bedste betydning – men fremtiden tilhører dem, der kan tænke integreret og på tværs af medier, platforme og markeder. Derfor har vi fra start fokuseret benhårdt på at positionere bureauet internationalt og først i værdikæden,” siger Poul H. Lorentzen.

Kernel startede beskedent i Århus i november 2005 med 5 medarbejdere fra det hedengangne Ogilvy & Mather Århus og er siden vokset til en medarbejderstab på 28 på de to kontorer i Århus og Oxford, England.

“For os har det været fantastisk værdifuldt at være placeret i de to byer, hvor et tæt samarbejde med universitetsmiljøet sikrer os det fornødne faglige niveau i arbejdet med vore kunders mange forskellige kommunikationsudfordringer”.

Bureauet betjener få men store internationalt orienterede kunder som Grundfos, Arla, Mejeriforeningen, PepsiCo, Dairy Board of Northern Ireland, Symington’s, Greencore og Tulip.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club