Brandhouse henter kreativ direktør tilbage fra Republica

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Tidligere kreativ direktør på Brandhouse gør – efter syv år hos Republica – comeback på bureauet. Denne gang med særlig fokus på retail.

Peter Zimmermann vender tilbage til Brandhouse. Han var kreativ direktør hos bureauet frem til 2009, hvorefter turen gik til farmen i Albertslund – i form af Republica.

Her blev Peter Zimmermann også kreativ direktør, men skiftede for godt et år siden direktørpost til Retail Impact Director.

Og netop retail følger nu med Peter Zimmermann tilbage Brandhouse – her bliver titlen Creative Director Retail.

”Det giver god mening. For det er på retail, at Peter er verdensmester,” siger adm. direktør i Brandhouse, Stiig Helgens Binggeli.

Hos Brandhouse refererer Peter Zimmermann til kreativ direktør Mikkel Elung, der siger;

”På Brandhouse arbejder vi med Branded Behavior – altså en totalbetragtning på, hvad mærket gør, og ikke kun, hvad det siger. I Peter Zimmermann får vi en af de kreative strateger i Danmark, der ved mest om, hvordan man sætter et brand i spil i produktet, emballagen, butikken, hos personalet og i alle de andre kontaktpunkter i kunderejsen, hvor mærket kan give en direkte oplevelse.”

Peter Zimmermann siger:

”Brandhouse har en tilgang til slutkunderne og til retail, som jeg er meget enig i. Med bureauets Customer Centric-filosofi og de sidste fire års store kundeanalyser kan jeg ikke få øje på et dansk bureau, der forstår slutkunderne så godt og sætter dem i centrum så gennemført som Brandhouse.”

Han tilføjer:

”Det ligger i god tråd med mit ønske om at arbejde med brandingen og kundeoplevelsen som to sider af samme sag. Brandhouse stiller store krav til sig selv på både strategi og kreativitet, og jeg er glad for at blive en del af teamet igen.”

Peter Zimmermann tiltræder hos Brandhouse 1. januar 2017.

Hos Konstellation & Republica siger adm. direktør Susanne Lund:

”Vi vil savne Peter, for han er en dygtig og dejlig kollega. Vi er ved at få en ny og meget spændende løsning på plads inden for retail og strategi, og den vil komme til at involvere flere personer.”