Brandhouse hyrer ny PR-direktør

Peter Engholm
25@mail.dk

Til at lede bureauets PR- og content-division er hentet en person med en mangeårig direktør-erfaring fra et af Danmarks største PR-bureauer.

Sidste år lancerede Brandhouse en afdeling med PR og Content som speciale.

Ved den lejlighed hyrede bureauet en tidligere partner i et af landets største PR-bureauer ind til at lede afdelingen; Annette Spanggard, med en nær fortid i Geelmuyden.Kiese.

Øvelsen har på sin vis gentaget sig, for den nye person i spidsen for Brandhouse PR & Content er Thomas Schmidt Jørgensen, som indtil slutningen af 2014 var direktør og partner hos et andet stort PR-bureau; PrimeTime Kommunikation. Her var han gennem otte år med til at udvikle og drive bureauet. Efterfølgende har Thomas Schmidt Jørgensen haft egen forretning samt været hos e-Types.

Den nye PR-direktør hos Brandhouse siger:

”Brandhouse PR & Content har i sin blot et-årige levetid vist sig at være en yderst bæredygtig tilføjelse til bureauets øvrige kompetencer og tilbud. Tilbuddet om at integrere markedsføringsindsatsen med PR, SoMe og bloggerinteresse, passer vores kunder godt, og derfor udvider vi nu med bl.a. corporate kommunikation og rådgivningsydelser.”

Senest har Brandhouse stået for integrerede kommunikationsindsatser for bl.a. Netto’s madspildsaktiviteter og Interflora’s nye POSY-satsning med et stærkt fokus på bl.a. yngre målgrupper. I sidstnævnte tilfælde var Brandhouse med til at udvikle konceptet og stå for en digital-first-strategi samt både consumer og corporate PR.

Hos Brandhouse har man gennem længere tid arbejdet med en Customer Centric-tilgang, hvor oplevelsen og værdien hos forbrugerne er det altafgørende fokus.

”Forbrugerne har i dag så mange kommunikationskanaler til rådighed og så mange muligheder for at kigge den anden vej, hvis budskabet ikke er relevant, ikke giver en oplevelse eller dækker et konkret behov. Derfor skal brands i dag udkomme sammenhængende og konsistente på samtlige kommunikationsplatforme – og det gælder selvfølgelig også for PR og sociale medier,” siger Stiig Helgens Binggeli, adm. dir. i Brandhouse.