Brandhouse: Skoda-ejere er de mest tilfredse bilkunder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Analyse viser, hvad 12.000 danskere mener om deres kundeoplevelser i danske virksomheder.

Brandhouse har investeret  massivt i en analyse og det giver en god omtale i Børsen i dag.

Analysen viser, hvad 12.000 danskere mener om deres kundeoplevelser i forskellige brancher.

Når det gælder biler, så kommer det måske som en overraskelse, for de, der kan huske tidligere tiders jokes om Skoda, at det faktisk er det bilmærke, der ender på førstepladsen med de mest tilfredse kunder.

Nummer to på listen er Toyota, efterfulgt af Hyundai, Opel og VW.

Brandhouse har netop vundet Peugeot, så mon ikke analysen giver anledning til at diskutere udviklingsmuligheder.

Børsen spørger naturligvis direktøren for Skoda, hvad de har gjort for at gøre deres kunder tilfredse.

”Det handler om at gøre vores service mere menneskelig, herunder helt små banale ting som at smile til kunderne, sige pænt goddag, holde øjenkontakt under en samtale og huske at vende tilbage på de spørgsmål, kunderne har”, siger Henrik Blom til avisen.

Han fortæller endvidere, at alle nyansatte kommer igennem et træningsprogram og at man derudover bruger mystery  shoppere, som afslører, hvis der er noget galt med kundekontakten.

Brandhouse’ analyse udkommer i morgen og dækker 201 virksomheder inden for bl.a. bilbranchen, tele, finans og rejser. Respondenterne fortæller om deres oplevelser, deres vilje til at anbefale butikken eller mærket og sandsynligheden for at de vil handle samme sted igen (Børsen Mediemarked, p. 10-11).